Кулинарни

28 коледни десерти – част 2

Продължение от 28 коледни десерти – част 1

Продължавам да тормозя себе си, а явно и други блогърки с неосъществено желание за отслабване, със разсъждения и снимки за вкусни десерти с пълнеж от коледно настроение. Току виж ви дам идея и за празничната трапеза, за моята стана ясно че няма да рискувам да опожаря апаратмента, вихрейки се съвместно с фурната.

15. Всичко с канела
Обожавам канела! Още от времето, когато я продаваха само в найлонови пакетчета и не бях чувала и виждала пръчки канела. С появата на пръчките и тяхната успешна приложимост в декорирането, ми стана още по-любима. Канелата ми е коледна, вероятно защото е подходяща подправка за голям брой от коледните десерти(а и може би защото беше една от четирите подправки, които присъстваха във въпроса в играта „Най-бързия печели“, на който бях най-бърза и заради, което седнах на стола на „Стани богат“😀 ). Общо взето и на мляко с ориз да ми сложите канела, ще ми стане коледно и весело.😀 Коледни сладки с джинджифил и канела
kanela-chai-zdrave-lek-88370-500x334
16. Коледен козунак(Панетоне)
Това е типичен италиански коледен сладкиш, но аз никога не съм ходила в Италия. За първи път опитах такова нещо във… Испания!🙂 И не близо до италианската граница, а на остров, в близост до Сахара. Много е вкусен. Виждала съм го и на българския пазар. Панетоне

17. Тиквеник
Тиквеникът също е почти неизменно присъстващ на нашата коледна трапеза. Майсторът е майка ми и всички много го харесват. Но на мен не ми е особено любим. Ям го и него(как ли пък да пропусна нещо да не ям😛 ), но някакъв ябълков сладкиш на негово място би ме зарадвал повече. Тиквата, както и ябълката, устисква до зимата и е разбираемо защо са в основата на много есенни и зимни празници. Разбира се, тиквата навява много повече на Хелоуин, но и като носител на коледен дух си я бива. Тиквеник с готови кори

Към тиквеника отварям скоба, за да спомена за Truchas de Navidad(Коледни пъстървички) Ровейки се в интернет за снимки за статията прочетох за тези коледни сладки, по принцип с пълнеж от сладки картофи, но понякога и с пълнеж от тиква. Излиза, че това били традиционни коледни десерти на… Канарските острови! Е, никога не съм ги виждала там по Коледа. Но сигурно ги има, щом казват, и изглеждат вкусни. Truchas de Nividad

18. Бадеми, стафиди, банани, портокали, ябълки, мандарини, орехи
Ядки и плодове, събрани в купи, фруктиери и декорирани с коледни панделки. Почти няма дом, в който подобна гледка да не е налична около елхата.  А и някои от нас все още се сещаме за времето, когато южни плодове се ядяха сам опо Коледа.  Коледна украса с плодове

19. Боровинков чизкейк
Не ме питайте защо точно боровинков. По някаква незнайна за мен причина, боровинковия, а не кой да е друг вид, чийзкейк събужда у мен асоциации с домашен уют и Коледа. Иначе чийзкейк обичам всякакъв и по всякакви поводи. Боровинков чийзкейк
torta_s_borovinki
20. Сусамени кравайчета/гевречета
Сусамените гевречета или кравайчета също са от готварския репертоар на майка ми. Може би са ми толкова любими защо като цяло обичам всичко със сусам, независимо солено или сладко. Но сусам във вид на кравайчета вече придобива празнично излъчване. Сусамени гевречета
dsc_0391-584x386
21. Прасковки
Всички се сещате за кои разкошни жълто-червени сладки говоря. Вероятно са влязли в коледния ми списък със десерти, защото са цветни и ако са майсторкси направени, също могат да минат за декорация. Не си спомням обаче да съм яла домашни приготвени прасковки, а съм сигурна, че са по-добри от купените. Сладки „Прасковки“

22. Карамелизирани пуканки
Пуканките аз, а и предполагам много други хора по земята, свързват с гледането на филми, по телевизия или на кино. Ще се съгласите с мен, че на Коледа и Бъдни вечер, след празничната вечеря, доста често семейството се събира на дивана в хола и гледа филм. А за да бъдат и пуканките, гарниращи филма, празнични, трябва да са карамелизирани. Карамелизирани пуканки

23. Захаросани плодове
Откакто започнах да пиша статията ме заболя зъб и вече се чудя дали всички тези десерти не са причината. Захаросаните плодове не правят разлика, макар и някога да са били полезни плодове. Сега са калорийни бомби. Но са толкова вкусни и ефектни… Захаросани плодове по Киевски

24. Ошав/Сушени плодове
Вкусово не съм им особен фен, но сещате ли се за нещо друго като ви кажат ошав, освен за Коледа? Аз вкъщи, не съм го виждала на масата, освен на Бъдни вечер. Но не си спомням дали съм яла. Сушените плодове, освен за консумация, могат да се ползват  и за декорация. Ошав

25. Портокалови корички
Нямам предвид някакви определени сладки, а всичко на което може да се сложат портокалови корички. Обожавам този вкус, и любимите ми шоколадови бонбони са със портокалови корички, но хайде да не ги казвам кои са, за да не е реклама🙂. Освен това, както казах и по-горе, преди време портокали се ядяха само по Коледа и Нова година, а след като ги обелехме слагахме корите на печката и се носеше страхотен аромат, който свързвам само със зимните празници. Бадемови бишкоти с анасон и портокалови кори

26. Линцери
Този десерт ми е коледен заради начина, по който се оформят тези сладки, приличат ми на играчки за елхата. Не мога да си спомня какъв вкус имат, явно не са ме впечатлили. Яла съм само купешки. Мини линцери
linzer_cookies
27. Турон
Турон е испански сладкиш, и не съм убедена, че е типичен само за Коледа. Но там, където живеех, се консумираше основно по време на този празник. Всъщност, в повечето случаи, турон е нуга с ядки, но испанците обичат да имат собствени наименования за всичко. Испанска нуга Турон
nougat-bademi-photo1
28. Сладкиши с алкохол
Всякакви сладкиши, които могат да ви опиянят или сгреят приятно, със сигурност напомнят на Коледа и домашна топлина. Предпочитания от мен алкохол за десерти е червен ром. Коледен кейк с ром
chsristmas-choco-cake

Надявам се да ви беше вкусно!

About Rois

Ithil' quessir or Moon elf, mum of the Moon prince and artist.

Коментари

3 thoughts on “28 коледни десерти – част 2

  1. Просто…Ми потекоха лигите!!!🙂

    Posted by borislavam | вторник, 13 декември, 2011г., 18:04

Вашият коментар

Join 755 other followers

Blog Stats

  • 348,017 hits
декември 2011
M T W T F S S
« Ноем   Ян »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
free counters
