Кулинарни

Коледни мъфини с овесени ядки и ябълки

©Sabina Braycheva

Най-коледното на тези мъфини, е факта, че са направени по коледно време и че на една от снимките до тях се мъдри коледна украса. На мен обаче ми беше достатъчно, за да си ги нарека така. Но не това е интересното за тях, интересното е, че това са първите мъфини, които собственоръчно съм произвела в живота си! Че на всичкото отгоре и рецептата си е сътворена от мен. Ровех се в интернет да открия подходяща рецепта за мъфини с овесени ядки, но понеже нищо не ми пасна изцяло, си измислих моя си комбинация от продукти и грамажи. И мисля, че бяха успешни, баща ми, който много обича сладко, ги одобри, аз също си ги харесах. Преди да ви дам  и рецептата, мисля, че трябва да поясня , че не ги правих във формички за мъфини, по простата причина, че не намерих такива в Сопот, а са направени във формички за крем карамел, тоест малко по-големи се получиха от стандартните мъфини. Ето и рецептата сега:

Продукти:
1 ч.ч. фини овесени ядки
1 ч.ч. прясно мляко
1 ч.ч. брашно
2/3 ч.ч. захар
¼ ч.ч. олио
2 средно големи ябълки
1 ч.л. сода бикарбонат
1 ч.л. бакпулвер
1 яйце
½ ампула екстракт от ванилия

©Sabina Braycheva

Ядките се слагат да се накиснат в млякото за 10-15 минути. Смесват се и се разбъркват брашното, захарта, содата и бакпулверът. Към тях се добавят ядките с млякото. След това олиото, разбитото яйце, и настърганите ябълки. Накрая екстракта от ванилия. Всичко се разбърква. Формичките се подмазват с олио и се поръсват с малко брашно. Пълнят се със сместа на 2/3 от обема им. Печат се в предварително загрята на 180 градуса фурна, за около 25-30 минути. Сместа на мен ми стигна за девет формички. Станаха доста сладки, което за мен беше добре, понеже аз обичам много сладки десерти, но ако вие не обичате, може да сложите по-малко количество захар. Украсата ми е с цветни, шоколадови пръчици.

©Събина Брайчева

About Rois

Ithil' quessir or Moon elf, mum of the Moon prince and artist.

Коментари

5 thoughts on “Коледни мъфини с овесени ядки и ябълки

  1. Много вкусни изглеждат! Ето виждаш ли? А ти твърдеше, че никога няма да се научиш да готвиш….

    Posted by Валентин | петък, 23 декември, 2011г., 0:19
  2. Ще ги пробвам аз тези мъфини ала Роис по неколедно време, обещавам!

    Posted by LadyDiDi | петък, 23 декември, 2011г., 0:42
    • Дано да ви харесат! Аз се каня за Коледа уж да правя някакви с украса, да видим дали втори опит ще е успешен като първия като съм толкова зле с декорирането.😀

      Posted by Rois | петък, 23 декември, 2011г., 0:51

Вашият коментар

Join 755 other followers

Blog Stats

  • 349,838 hits
декември 2011
M T W T F S S
« Ноем   Ян »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
free counters
