Game Of Thrones

Game of Thrones 4×10 The Children – кратък коментар

Предупреждение за спойлери, моля, който не е гледал епизода, да чете публикацията на своя отговорност!

Game-of-Thrones-Season-4-Episode-10-Video-Preview-The-Children

Може би защото беше финал имах големи очаквания, но имаше други серии в сезона, които ми харесаха много повече.

Харесаха ми сцените около Джон Сноу, не очаквах Станис да се появи там, едно от малкото неща, за които явно не бях успяла да прочета предварително какво ще се случи. Джон Сноу започва да ми става един от любимите герои. Много ми хареса момента, в който каза, че е син на Нед Старк на Станис, мисля, че въпреки, че е доста оплюван Кит Харингтън я изигра добре тази сцена, гордостта да може да каже чий син е, изигра го по-добре от мъката по Игрит. Имаше една сцена, в която Мелисандра го погледна, интересно ми е ще имат ли някакво взаимодействие двамата.

Аря, Хрътката, Бриен – нещо в повече ми дойде този бой, свикнала съм на гадостите в този сериал, но това ми беше някак твърде грубо. Да не говорим за реакцията на Аря накрая, затова как заряза Хрътката, просто отвратителен ми беше този момент. А накрая, незнайно защо, отпреди предполагах, че Аря ще се озове все някога в Бравос и не се изненадах особено от пътуването с кораба.

Бран и останалите – така и  не запомних името на момчето, което умря, но ме е яд, беше ми много симпатичен. Сцената с изкачащите черепи беше впечатляваща, но по-нататък бях успяла да прочета без да искам, че Бран го търси някакъв магьосник и нито се изненадах, нито сцената, в която го показаха ми беше особено интересна, нито самия магьосник каза нещо кой знае пък колко люботитно.

Денерис – много тъжен ми стана момента с момиченцето, но още по-тъжно ми стана, когато  се наложи да затвори драконите, отвратителен финал на сезона за нея, особено след като се наложи да се раздели с Джора.

Стигам до Тирион и останалите около него – първоначално много се израдвах, че Джейми най-накрая се реши да спаси Тирион, даже се просълзих като се прегърнаха. После, честно казано, колкото и ужасно да звучи, зарадвах се, когато Тирион уби Шей, въпреки че това ще му тежи на съвестта цял живот, едно беше да го предаде от обида на делото, ама и да си легне с баща му… Но повече се зарадвах, че уби баща си. Донякъде харесвах героя, но ще се отнася до Тирион, си заслужава смъртта и то точно по този унизителен начин. Дори и със стрела насочена към него, Тиуин говореше надменно на сина си и се опитваше да го манипулира, като беше убеден в успеха си, точно затова си го заслужаваше. Стана ми криво и за Варис, който умно прецени, че е най-добре да замине с Тирион. И сега, да обясня, защо казах, че първоначално се зарадвах затова, че Джейми спаси Тирион, а после не толкова – защото после размислих, че всичко това се случи по желание на Серсей, аз поне така го виждам. Серсей изпадна в ужас, че трябва все пак да се ожени за Лорас и разбра, че единствения начин това да не се случи, е да прескочи баща си. От там и плана й да отиде при Джейми, да му се обясни в любов, според мен напълно фалшиво, но той веднага й се върза. След това тя явно някак го е накарала да рискува всичко и да освободи Тирион, знаейки, или поне предполагайки, че той ще тръгне да отмъщава и ще се опита да убие баща им. Тиуин подцени всичките си деца и това му костваше живота. Та, затова, колкото ми харесаха събитията на финала, толкова и не ми харесаха, защото Джейми се оказа пак изманипулиран накрая, но поне спаси брат си.

Мога да поздравя режисьора на серията за умелото използване на музиката в някои сцени. Но за мен това не беше силен финал.

About Rois

Ithil' quessir or Moon elf, mum of the Moon prince and artist.

Коментари

6 thoughts on “Game of Thrones 4×10 The Children – кратък коментар

  1. Серсей няма нищо общо с бягството на Тирион, изцяло е дело на Джайм, който изнудва Варис да му помогне.

    Posted by Teia Ted | понеделник, 16 юни, 2014г., 8:18
  2. В сцените с Джон Сноу ми допадна напрежението, което се усещаше почти във всяко движение на „сервитьора“ в палатката. Хареса ми и готовноста и някакво странно спокойствие, струещо от очите на Сноу. Очакваше се, че Хрътката ще загуби при следващ по-тежък двубой, защото бе доста изморен, ранен и т.н. Даже се изненадах, че отне толкова време на Бриен да го надвие. Хрътката бе направил доста гадости и затова Аря най-накрая го наказа по свой си начин. В сцената с Бран и останалите не стана ясно какви са тези Деца и магьосника (или не съм внимавал из сериите или е трябвало да попрочета някоя книга). Наистина неприятен момент с Денерис, но още по-любопитно е каква е причината тя да не успява да контролира своите „дечица“ дракончета. Любопитно е и как ще продължи да управлява освободените роби. Интересна е и причината, поради която Варис избра да замине. Едва ли щяха да го хванат, че той е помогнал…може би го направи, защото му омръзна да е сред предатели. Като цяло серията не бе от най-интересните, очаквам обаче следващата да е разбивач.

    Posted by tzvetelin | вторник, 17 юни, 2014г., 22:11
    • Много добре си описал Джон Сноу в последната серия, като цяло има промяна в героя, а и Кит Харингтън като че ли вече се справя по-добре с ролята. За Хрътката, така е, да, нормално след всичките им перипетии да няма сили да победи. Аря може би имаше причина да го накаже рака, но за мен това бяха най-грозните сцени на финала. Децата и магьосника по мое мнение не бяха особено добре представени, не стана особено интригуваща появата им. Денерис също се чудя защо не се справя, доколкото знам, когато Таргериан са завладели Вестерос, напълно са контролирали драконите, може би все пак е било грешка от страна на Денерис да им дава свобода. А Варис според мен пък се уплаши точно да не го хванат, че е помогнал на Тирион, тон не разбра какво се е случило, но със сигурност му беше ясно, че е нещо сериозно.

      Posted by Rois | сряда, 18 юни, 2014г., 9:06

Вашият коментар

Join 755 other followers

Blog Stats

  • 348,262 hits
юни 2014
M T W T F S S
« Май   Юли »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
free counters
