Кулинарни

Идея за лесна торта за нескопосани декоратори

торта с готови блатовеКаквото и да си говорим, ясно е, че от мен не става добър декоратор. Всъщност е доста заблуждващо да се изразя така – истината е, че от мен не става никакъв декоратор. При все всичките ми напъни в тази насока, декорациите на десертите ми наподобяват резултата от усилията на някой първолак, нагърбен със задачата да украсява. Всъщност убедена съм, че има първолаци, които се справят в пъти по-добре от мен 😀 . Моите украси, може да се каже, също са чаровни, най-вече с пълната си хаотичност и нескопосаност, които излъчват 🙂 . Възхищавам се от все сърце на произведенията на Ани, Диди, Нунката, Бубето, Алина, Маги и други мои приятелки и познати, които са толкова разкошни, че би ме било яд да ги ям. Но вече се примирих, че аз такова нещо не мога да сътворя, колкото и ентусиазъм да имам по темата. Това обаче никак не ми пречи все пак да правя торти – изключително елементарни, с кажи-речи готови материали, но много харесвани от всички вкъщи, което са мен си е основен критерий, дали нещо ще го направя пак или не. Е, след първи опит за торта преди няколко месеца, вече съм правила 4-5 такива, само две от тях с повод, и всички пожънаха успех, въпреки перипетиите на последната, за които ще разкажа в друг пост. Чудех се дали въобще да давам рецепта, но ще напиша нещо такова по-долу, истината е, че всеки може да сложи каквото поиска на тази торта, и като крем, и като украса аз мога само да ви дам няколко идеи за сиропиране и кремове, за които силно се съмнявам, че вече не сте се сетили, но пък кой знае :).
торта с готови блатове

Разковничето на тази торта са готовите блатове. Вярно не са така вкусни, както ако си ги изпечете вкъщи, но с малко сиропиране нещата придобиват друг вид, по-точно вкус. За сиропиране досега съм ползвала компот от праскови, компот от ягоди, компот от вишни и прясно мляко. За моя вкус най-добре се получава с компот от вишни.

Кремовете – и тук залагам на готови неща, най-вече на крем Оле на Д-р Йоткер, винаги поне единия ми крем е такъв, досега съм пробвала с вкус на шоколад и ванилия, количеството е достатъчно, за да покритете един блат. Пробвах веднъж и този крем, който ми бяха похвалили – няма да повторя. Моя измишльотина са следните кремове, като от втория съм по-доволна:
Крем с банани – 290 грама заквасена сметана, се смесва с два пюрирани банана и се добавя пудра захар на вкус. Става малко рядък, но се стяга в хладилника.
Крем с крема сирене – 290 грама заквасена сметана се смесва с 100 крема сирене, пудра захар на вкус и ванилия
торта с готови блатове

Освен крем, между платовете можете да добавите всякакви сушени или сурови плодове, аз досега съм пробвала със стафиди и резени банани.

Декорацията – тук полето надействие е от широко, по-широко. За съжалние, аз чак на последните две торти се сетих да снимам и да покажа какви съм ги натворила. Пробвала съм веднъж  тази глазуара – не бях очарована. Най-често отгоре слагам разтопен на водна баня шоколад, смесен с масло, хладка вода и пудра захар.Не ме питайте за грамажи, не ги знам 🙂 .Отгоре могат да се сложат вскякави захарни и шоколадови пръчици, кокосови стърготини, какао, шарени бонбонки, а аз напоследък слагам готови медени сърца – получава се много ефектно.
торта с готови блатовеДано да съм била полезна на някой мързеливко като мен в кухнята. 🙂

торта с готови блатове

About Rois

Ithil' quessir or Moon elf, mum of the Moon prince and the Sun prince.

Коментари

10 thoughts on “Идея за лесна торта за нескопосани декоратори

  1. Вкуснооооо! А и добре ме развесели с изречението с таговете. Помислих, че ние сме разкошни и не би искала да ни изядеш хахаха

    Posted by LadyDiDi | неделя, 31 март, 2013г., 17:02
  2. Благодаря за милите думи 🙂 Убедена съм, че е било вкусно! Понякога тайната е в една единствена съставка – щипка любов към ближните 🙂

    Posted by nunkata | неделя, 31 март, 2013г., 17:11
  3. Изглежда сериозно вкусна! Не като онея тънки измислици по магазините. 🙂

    Posted by tzvetelin | неделя, 31 март, 2013г., 17:13
  4. Сигурна съм, че тортата е със страхотен вкус 🙂 Благодаря ти , Събинче!

    Posted by Ани | неделя, 31 март, 2013г., 17:42
  5. Тортата е прекрасна и аз все такива ги правя. Ама хубави, грозни, първи се изяждат 🙂

    А и пробвай с праскови между блатовете, на тънки резени – също е вкусно. И аз като теб съм по измишльотините щото 🙂

    Posted by Juliapulia | сряда, 3 април, 2013г., 11:31

Вашият коментар

Join 785 other followers

Blog Stats

  • 389,501 hits
март 2013
П В С Ч П С Н
« Февр   Апр »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
free counters
